"С Какво Ще Се Занимавате След 7 Години?" от Оги Мендоса

Дипломирах се от Средно Училище Бразоспорт във Фрийпорт, Тексас през Май 1972г. Не бях облечен в бели (почести), но все пак се дипломирах.

Това лято, както и предишното лято, работех като докер, товарещ царевица, брашно и зърнени закуски, тежащи между 20 и 70 кг, и кутии със сода каустик, тежащи 400 кг., на товарни кораби пътуващи до други държави в близост до Пристанище Брасос и Доу Кемикъл А2 Док.

Това беше една от най-добре платените работи в района. Това беше една изтощителна, трудна и тежка работа, но по него време я обичах. Баща ми я беше работил почти през целия си живот, тъй като беше добре платена.

Дойде есента, а аз вече бях решил, че не искам да се издържам от работата си на докер. Работата беше несигурна, а когато беше сигурна, тя се полагаше само на онези, които бяха старши, освен ако нямаше прекалено много работа. Съществуваше прекалено малка възможност за по-добра работа, когато остарееш.

Винаги съм чувал, че образованието в колеж ще ти намери по-добра работа, затова реших да опитам. Отидох в близкия Колеж Бразоспорт и си насрочих среща с един съветник.

Влязох в офисът му в уречения час, а той ме попита каква работа или професия ме интересуваше най-много. Бях преминал Авто Механика I & II по време на младшите си и старши години в средното училище, затова го попитах дали Колежа Бразоспорт има програма по авто механика.

Той каза "не". Попитах го дали имат нещо подобно. Той каза, че програмата по Технология на Машинните Инструменти е много сходна и ми я описа.

Бях много заинтересуван и го попитах колко време ще ми отнеме, ако ходя всеки ден. Той каза "4 години." Казах му, че не мога да ходя всеки ден, защото работя (каквато работа излезе).

Попитах колко време ще отнеме, ако ходя извънредно? Той каза "7 години". Бях шокиран. Казах: "Човече, тогава ще бъда стар, ще бъда на 25 години. Не мисля, че ще се получи."

Той ме попита: "с какво каза, че се занимаваш в момента, за да се издържаш?"

Отново му казах, че работя като докер, хвърлям чували и пренасям кутии със сода. Тогава той се наклони към бюрото си, погледна ме право в очите и ми зададе най-забележителния въпрос, който никога няма да забравя до края на живота си:

"АКО НЕ ХОДИШ НА НИКАКВИ УРОЦИ, С КАКВО ЩЕ СЕ ЗАНИМАВАШ СЛЕД 7 ГОДИНИ, БРОЕНО ОТ СЕГА?"

Тези думи ме удариха, като цял тон тухли! Смутено му казах, че ще правя същото нещо. Записах се за уроците още в този момент.

Тези пророчески думи вдъхновиха много от роднините и приятелите ми. Слънцето ще изгрее и ще залезе 365 дни в годината. Това, което изберете да направите междувременно, ще предреши много от нещата в живота ви.

Самата история вдъхнови роднините и приятелите ми да осъзнаят една стара, колкото човечеството, истина: Времето и без това ще мине, а времето не чака никой.

Години по-късно, разказах тази история на един колега. Той се вдъхнови толкова много, че продължи напред и взе 3 различни дипломи по компютри, за по-малко от 7 години! А после каза: "Преди 7 години щях да си казвам: 'ако само имах възможността.'"

ВРЕМЕТО И БЕЗ ТОВА ЩЕ МИНЕ!

Оги Мендоса

Коментари

Популярни Публикации

ТАЙНАТА - С ЕСТЕР ХИКС И АБРАХАМ - ЗА ПЪРВИ ПЪТ НА БЪЛГАРСКИ ЕЗИК!!!

Абрахам-Хикс - Към Родителите и Техните Деца + А Невинните Малки Деца?

НОВО!!! НОВО!!! НОВО!!! Поискай И Е Дадено си има Официална Страница!

АУДИО КНИГА - НАУКАТА НА ЛЮБОВТА - УОЛЪС Д. УОТЪЛС